2013. január 26., szombat

Napi idézetek

"GILLIAN: Az igaz szerelem szilárd szerelem, mindennapos szerelem, megbízható szerelem, olyan, amelyik sose hagyja cserben az embert. Maga szerint ez unalmas? Szerintem nem. Szerintem inkább mélyen romantikus."

"STUART: Utó-utóirat. Szeretnék még valamit leszögezni, mert ezt se tette meg eddig senki. Valaki azt mondta, hogy a szerelmes hajlamosabb szerelemre gyúlni. Én erre csak annyit mondok, feleannyira sem, mint az, aki nem szerelmes."

"Tapasztalatom szerint - már amennyit én tapasztaltam - az nem úgy van, hogy az ember megismer valakit, akiről idővel megtud bizonyos dolgokat, és azok alapján eldönti, hogy szereti az illetőt. Épp ellenkezőleg: az ember általában előbb megszeret valakit, aztán kezd bizonyítékokat gyűjtögetni, amik alátámaszthatják ezt az érzést."

"STUART: Ismeri azt a szólásmondást, hogy az "információnak szabadság kell"? Számítógépesek köreiben járja. Mondok egy példát. A számítógépben tárolt információtól nagyon nehéz megszabadulni. Megnyomja a "Delete" gombot, azt hiszi, ezzel örökre eltüntette - de nem. Még ott van a merevlemezen. Élni akar, és szabad akar lenni. A Pentagon szerint hétszer kell felülírni ahhoz, hogy le legyen törölve. Ugyanakkor léteznek cégek, amelyek azt állítják, hogy hússzor felülírt adatokat is elő tudnak bányászni.
Hogyan lehet hát megbizonyosodni arról, hogy valóban megsemmisítettünk egy adott információt? Olvastam valahol, hogy az ausztrál kormány tagbaszakadt, pörölyös emberekkel zúzatja darabokra a merevlemezeit. Olyan apró darabokra, hogy mindegyiknek át kell férnie egy sűrű rosta likain. Csak akkor lehetnek bizonyosak afelől, hogy többé semmit sem lehet kibogarászni róluk, hogy az információ végleg megsemmisült.
Nem emlékezteti ez magát valamire? Engem igen. Ha biztosra akarnának menni, az én szívemet is oda kellene adniuk ezeknek a pörölyös embereknek. Ezt kellene csinálniuk.
Tudom, hogy ez csak hasonlat, de történetesen igaz."

(az utánozhatatlan és egyetlen Julian Barnes Szerelem meg miegymás című kíméletlen, felemelő, kijózanító, lelkesítő és leginkább mélyen elgondolkodtató könyvéből)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése