2011. február 28., hétfő

Oscar éjszaka - és reggel

Az nagy baj, ha rákaptam arra, hogy az egyetlen kardigánommal, amit kb. minden "hideg" napon felveszek, most már a gardróbom másik krónikus hiánycikkét, a köntöst is pótolom?

Na mindegy. Csak miután tudtam, hogy ma érkezik az új vodacsoda kártyám (éljen az 1+1 mozikedd!!!), és hajnali 6-ig Oscar díjátadót néztem, jobbnak láttam felkészülni egy korai keltésre, és köntös gyanánt az ágy mellé készítettem a kardigánt. Köszönhetően azonban a rendkívül kompetens szerelőgárdának, akik másfél hete szünet nélkül - hétköznap, hétvégén - minden áldott reggel fél 9-kor ütvefúróval munkálkodnak az alattunk lévő lakás új ajtóján, egy kényszerű felkeléssel megelőztem a vodacsodás futárt. Épp habzó szájjal, félig mosott foggal (1,5 perc!) alfában álltam a mosdóban, amikor csöngettek. Nem lentről, hogy még legyen időm észbe kapni, hanem természetesen - szintén a munkásoknak köszönhetően - már a küszöbről, mert a lenti bejárat nyitva volt. Fogkrém kiöblít, elmosódott smink letöröl, kardigán fel, és hajrá. Sikerült mindent aláírnom, kifizetnem, de félkómában sajnos nem forgott az agyam, így mire mondani tudtam volna, hogy tartsa meg az aprót, már árkon-bokron túl volt a hölgy. Megkérdezte, hogy felébresztett-e, mire mondtam, hogy nem - és nem is hazudtam, mert a szerelőket semmilyen fürge munkaerő nem tudta volna megelőzni -, és magyarázatként még azt is hozzá akartam tenni, hogy 6-ig Oscaros teendőim voltak, de ez a terv is elakadt a központi idegrendszerem motoros részei előtt. Pedig nagyon kedves hölgy volt.

A kalapálásról/fúrásról még annyit, hogy nem értem az ajtócserénél alkalmazott munkamódszert, mert félóránként megállnak, és amúgy is naponta összesen kb. 2 órát dolgoznak azon az egy szem új ajtón - már másfél hete! De két éve megy ez felettünk a felújítás miatt - méghogy jó környék...ja, persze. Lehet, hogy forgalom nincs, de ez a folyamatos hajnali kalapálás már elviselhetetlen. Mintha a fejedet ütnék. Ráadásul 2,5 óra alvás után.

A kardigánom egyébként köntösként is nagyon jól szuperál, de kéne már egy valódi, mert szegénykémnek kardigánként is igen megerőltető élete van.

Ami pedig a lényeget illeti: éljen Coliiiiiiiin Firth, éljen Melissa Leo (a filmet még nem láttam, csak nem akartam, hogy nagy esélyesként a nagyon is helyénvaló, de sokat kritizált személyes kampánya miatt ne nyerjen - képmutató, álszent banda!), éljen Natalie Portman (sorry, Annette Bening, de tényleg fantasztikus alakítás volt, és az egész filmet uralta), éljen Suzanne Bier győztes külföldi filmje, az Egy jobb világ, éljen a Social Network forgatókönyvírói díja, éljen az Eredet legjobb látványterve, és éljen A király beszéde, mint legjobb film, csak ne kezdjék el már az átadás pillanatában a sajtóban mindenhol szapulni, amikor éppen a médiakampány hergelte bele az Akadémia tagjait ebbe a végeredménybe. Persze úgyis ez fog történni, sőt, már egy ideje hangoztatják ezt a véleményt is, tehát nem fogok meglepődni.


A színészi díjak: Natalie Portman, Colin Firth, Melissa Leo és Christian Bale (Melissa ruhája valami gyönyörű, nem?)

A király beszéde valójában nem egy középszerű és kiszámítható film, hanem egy nagyon erős személyes dráma felemelő története hatalmas forgatókönyvvel (méltán nyert az eredeti forgatókönyv kategóriájában) és alakításokkal. Ezért annyira nem savanyú a szőlő, de nyugodtabb lettem volna, ha David Fincher nyer - legalább rendezőként -, mert a Social Network tényleg remek, és az a gyanúm, hogy a kampányt nem időzítették elég jól, pedig sokáig ők voltak a favoritok. Mind a 10 jelölt film kiváló ebben az évben, ezért nem vagyok csalódott, sőt, inkább ilyen Oscarok legyenek, mint a tavalyi rémálom.


A két győztes film - a külföldi, illetve a 10-es legjobbja

1 megjegyzés:

  1. :-)))) Na, akkor én már meg sem írom ezt a fúrásos történetet, mert jól összefoglaltad. :D Én már ott voltam, hogy visítok, hogy könyörgöm, kérem a hajnalig bulizó, délután 3-ig alvó tiniket és egyetemistákat, plííííííííííz, csak ezektől a hajnalban már fent kukorékoló nyugdíjasoktól mentsen meg az ég. Tényleg én sem értem, mit lehet hetekig kalapálni azon a k...va ajtón, napi sokszor 10 percben. Már baltáról fantáziáltam itt fetrengéseim közepette... :P

    És egyébként igen: éljen, éljen, éljen Colin és Natalie, és a legtöbb egyéb díj is. A rendezőnek én is csak azért nem örülök, mert már eddig is mondták, hogy mind a 4 jelölt erősebb, na, ezek után szegény Tom Hooper megnézheti, mit kap. :P

    VálaszTörlés