2010. június 9., szerda

Még mindig örvényben

Miközben tegnap várakoztam a jegyvásárló sorban az Operában - természetesen az "Örvényben" előadására vettem jegyet - elgondolkodtam, vajon milyen lesz másodszorra. Valószínűleg más lesz kicsit a hangulata, mivel ez már nem a bemutató, tehát elmarad majd a szerzők színpadra hívása és a pici, fehér tütüs balettnövendékek virágátadása, de ettől a darabonkénti függöny és meghajlás még úgyis marad, hiszen ez az Opera. Jövő csütörtök, már nagyon várom.

Idő közben felfedeztem, hogy az est címe angolul "In the Vortex", a "Whirling" az 5. darabé, amelyet Philip Glass zenéje ihletett. Lázasan kerestem - még Philip Glass hivatalos oldalán is végigzongoráztam az összes kompozíciót -, hogy vajon melyik zenéje is pontosan, mígnem rájöttem, hogy a darab honlapján nyilván találok majd erről leírást, és lám-lám. Kiderült, hogy a "Tirol Concerto zongorára és zenekarra" című kompozícióból származnak a zenék. A Movement II fent is van a TeCsőn:



Mostanában erre szoktam elaludni:).

1 megjegyzés:

  1. És esetleg nem lesznek "bravo"-zó olaszok meg vastaps minden rész után. :-) A videó pedig egyszerűen... ♥

    VálaszTörlés